Parafia Rzymskokatolicka

pw. Św. Józefa Oblubieńca NMP w Krzyżanowicach

Krzyżanowice 182

27-100 Iłża

Krzyżanowice, dnia 15.07.2024 r.

ZAPYTANIE OFERTOWE nr 1/2024

w ramach postępowania prowadzonego zgodnie z zasadą konkurencyjności w celu udzielenia zamówienia obejmującego przeprowadzenie robót budowlanych i renowacyjnych na zadaniu pn. „Remont elewacji dzwonnicy przy kościele pw. Św. Józefa Oblubieńca NMP w Krzyżanowicach” dofinansowanego w ramach Rządowego Programu Odbudowy Zabytków.

1. Zamawiający:

Parafia Rzymskokatolicka

pw. Św. Józefa Oblubieńca NMP w Krzyżanowicach

Krzyżanowice 182

27-100 Iłża

2.Tryb Zamówienia

a) Zamawiający nie jest zamawiającym w rozumieniu ustawy Prawo zamówień publicznych z dnia 11 września 2019r. (t.j. Dz.U. z 2023 poz. 1605 z późn. zm.)

b) Postępowanie prowadzone jest z zachowaniem zasady przejrzystości, transparentności
       uczciwej konkurencji i równego traktowania Wykonawców.

3. Opis przedmiotu zamówienia

Przedmiotem zamówienia jest: Remont elewacji dzwonnicy w Krzyżanowicach, zgodnie
z projektem architektoniczno-budowlanym, w oparciu o pozwolenie na budowę 
Nr 2085.2023 z dnia 05.12.2023 r. wydane przez Starostę Radomskiego, Program Prac Konserwatorskich oraz decyzję Nr 839/DR/23 wydaną przez Mazowieckiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków w dniu 11 października 2023r.

Zakres robót przewiduje:

a) roboty budowlane i renowacyjne strefa przyziemia, parteru

b) roboty budowlane, renowacyjne elewacji, poziom I piętra (nad gzymsem przyziemia)

c) roboty budowlane, renowacyjne elewacji, poziom II Pietra

d) Roboty przy zagospodarowaniu terenu

Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia oraz zakres prac wskazano w dokumentacji projektowej, programie prac konserwatorskich, przedmiarze robót stanowiącym załączniki nr 4, 5 i 6 do zapytania ofertowego.

4. Warunki realizacji przedmiotu zamówienia

a) Termin realizacji zamówienia: od dnia podpisania umowy do dnia: 31 grudnia 2024 roku.

b) Okres gwarancji: Oferent, w przypadku wyboru jego oferty, udzieli gwarancji umownej na wykonane roboty budowlane, na okres nie krótszy niż 36 miesięcy.

c) Warunki płatności: 30 dni od wystawienia prawidłowej faktury. Szczegółowe informacje dotyczące sposobu rozliczenia zostały zawarte w projekcie umowy (Załącznik nr 3).

d) Okres związania z ofertą: oferenci pozostają związani z ofertą przez okres 30 dni. Bieg terminu rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert.

e) Na każde żądanie Zamawiającego, w toku realizacji zamówienia, Wykonawca musi przedstawić, m.in., bieżący zakres robót oraz wykaz wbudowanych materiałów. Wszystkie  materiały użyte do robót budowlanych muszą posiadać atesty i certyfikaty oraz być zatwierdzone do wbudowania przez Konserwatora Zabytków.

f) Roboty budowlane i renowacyjne winny być wykonane z największą starannością
i w najwyższym standardzie, zgodnie ze sztuką konserwatorską, obowiązującymi zasadami i przepisami prawa oraz terminowo.

5. Sposób przygotowania oferty

a) Oferent powinien stworzyć ofertę na formularzu załączonym do niniejszego Zapytania ofertowego (Załącznik nr 1) wraz z niezbędnymi załącznikami wskazanymi w Zapytaniu ofertowym,

b) Wykonawca może złożyć jedną ofertę. Złożenie więcej niż jednej oferty spowoduje odrzucenie wszystkich ofert złożonych przez wykonawcę,

c) O udzielenie zamówienia mogą się ubiegać Oferenci występujący wspólnie (konsorcjum), którzy spełniają warunki określone w niniejszym Zapytaniu ofertowym. W przypadku oferty składanej przez konsorcjum wymagane jest dołączenie do oferty kopii umowy konsorcjum.

d) Oferta musi być sporządzona w języku polskim jako wydruk z komputera lub czytelnie inną trwałą techniką w sposób zapewniający jej czytelność podpisana przez osobę upoważnioną do reprezentowania Wykonawcy,

e) Jeżeli osoba (osoby) podpisująca ofertę (reprezentująca wykonawcę lub wykonawców występujących wspólnie) działa na podstawie pełnomocnictwa, pełnomocnictwo to
w formie oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem musi zostać dołączone do oferty,

f) Wszystkie poprawki lub zmiany w tekście oferty muszą być naniesione w sposób umożliwiający odczytanie błędnego tekstu (podkreślone), parafowane i datowane własnoręcznie przez osobę podpisującą ofertę.

6. Warunki udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny ich spełnienia

O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Oferenci, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu:

a) Posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania,

b) Posiadają wiedzę i doświadczenie w zakresie wykonania niniejszego zamówienia. Wykonawca winien wykazać, że w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert (a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie), wykonał należycie co najmniej 2 roboty budowlane o podobnym charakterze do przedmiotu zamówienia w zakresie obiektów nieruchomych wpisanych do rejestru zabytków obejmujących roboty remontowe i renowacyjne na zabytku,  w tym jedną za minimum 400 000,00 zł brutto obejmującą roboty remontowe i renowacyjne zabytku sakralnego. Potwierdzeniem spełnienia warunku będzie oświadczenie Oferenta w Wykazie wykonanych robót budowlanych stanowiącym załącznik nr 2 do Zapytania ofertowego, o wykonaniuw okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, 2 robót budowlanych wraz z podaniem ich nazwy, nazwy zadania, dat wykonania, podmiotów na rzecz których roboty zostały wykonane oraz ich wartości  oraz dostarczenie protokołu odbioru prac przez WKZ lub Inwestora lub referencji,

c) Dysponują odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia. Prace remontowe i renowacyjne objęte przedmiotem zamówienia muszą być przeprowadzone zgodnie ze sztuką konserwatorską przez osoby posiadające stosowne uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi na zabytku, o których mowa w art. 37c ust. 1 Ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (tj. Dz. U. 2022r. poz. 840 z późn. zm.) oraz posiadającą doświadczenie zawodowe w pełnieniu funkcji kierownika robót na obiektach zabytkowych. W celu potwierdzenia kwalifikacji oferent powinien dostarczyć dane wskazanych osób wraz z kopią dokumentów potwierdzających uprawnienia i doświadczenie.

d) znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia we wskazanym terminie.

7. Kryteria oceny ofert, informacja o wagach punktowych lub procentowych przypisanych do poszczególnych kryteriów oceny oferty i opis sposobu przyznawania punktacji za spełnienie danego kryterium oceny oferty

Przy wyborze oferty do realizacji zamawiający będzie się kierował kryteriami:

Cena oferty — waga 80 pkt.

Okres gwarancji— waga 20 pkt.

Kryterium „Cena” rozpatrywane będzie na podstawie ceny brutto za wykonanie przedmiotu zamówienia, podanej przez Oferenta na formularzu ofertowym.

Zamawiający, ofercie o najniższej cenie spośród ofert ocenianych, przyzna 80 pkt., a każdej następnej zostanie przyporządkowana liczba punktów proporcjonalnie mniejsza, według wzoru: C – (Cmin/Cof ) x 80 pkt gdzie:

C — liczba punktów przyznana danej ofercie

Cmin — najniższa cena brutto z ocenianych ofert

Cof – cena brutto badanej oferty

Kryterium „Okres gwarancji” będzie rozpatrywane na podstawie deklaracji złożonej przez Oferenta w formularzu ofertowym.

Maksymalna liczba punktów 20.

Do oceny w kryterium „Okres gwarancji” będzie brana pod uwagę punktacja:

G – (Gof- Gmin) / (Gmax-Gmin) X 20 pkt gdzie:

G — liczba punktów przyznana danej ofercie

Gof — okres gwarancji podany w latach przez Oferenta w badanej ofercie

Gmax — maksymalny okres gwarancji ustalony przez Zamawiającego, tj. 120 miesięcy.

Gmin — minimalny okres gwarancji ustalony przez Zamawiającego, tj. 36 miesięcy.

Wykonawca zaoferuje okres gwarancji nie krótszy niż 36 miesięcy.

W przypadku gdy oferta zostanie opatrzona okresem gwarancji krótszym niż 36 miesięcy, oferta będzie podlegała odrzuceniu jako niezgodna z zapytaniem.

W przypadku gdy Oferent w ofercie nie wskaże okresu gwarancji, Zamawiający w trakcie oceny przyjmie najkrótszy dopuszczalny okres, tj. 36 miesięcy.

W przypadku gdy oferta zostanie opatrzona okresem gwarancji dłuższym niż 120 miesięcy, Oferent otrzyma najwyższą liczbę punktów przewidzianą w kryterium okresu gwarancji.

Zamawiający zastrzega, iż w umowie zostanie przyjęty taki okres gwarancji, jaki został wskazany w ofercie Wykonawcy.

Za najkorzystniejszą zostanie uznana oferta Oferenta, która uzyska najwyższy bilans punktów z poszczególnych kryteriów oceny ofert, wg następującego wzoru:

gdzie:

C — liczba punktów przyznana ofercie ocenianej w kryterium „Cena”

G — liczba punktów przyznana ofercie ocenianej w kryterium „Okres gwarancji”.

Za najkorzystniejszą zostanie uznana oferta, która uzyska w sumie najwyższą łączną liczbę przyznanych punktów. Obliczane wartości punktów zostaną zaokrąglone do drugiego miejsca po przecinku. Jeżeli nie można wybrać oferty najkorzystniejszej z uwagi na to, że dwie lub więcej ofert przedstawia taki sam bilans ceny i innych kryteriów oceny ofert, Zamawiający spośród tych ofert wybiera ofertę z najniższą ceną, a jeżeli zostały złożone oferty o takiej samej cenie, Zamawiający wzywa Oferentów, którzy złożyli te oferty, do złożenia w terminie określonym przez Zamawiającego ofert dodatkowych.

8. Termin i tryb składania ofert

Ofertę należy:

a) złożyć w formie papierowej (wypełniony i podpisany formularz oferty oraz pozostałe załączniki) w Kancelarii Parafialnej za pośrednictwem poczty, kuriera, osobiście pod adresem:  Parafia Rzymskokatolicka pw. Św. Józefa Oblubieńca NMP w Krzyżanowicach, Krzyżanowice 182, 27-100 Iłża do dnia 16.08.2024r. do godziny 1500.

Oferty nadsyłane drogą pocztową lub składane osobiście powinny być dostarczone
w nieprzejrzystym, zamkniętym opakowaniu opatrzonym nazwą: Oferta na zadanie: „Remont elewacji dzwonnicy przy kościele pw. Św. Józefa Oblubieńca NMP w Krzyżanowicach.

b) Do oferty należy załączyć:

– zaparafowany projekt umowy stanowiący Załącznik nr 3,

– podpisane i wypełnione oświadczenie stanowiące Załącznik nr 2 Wykaz wykonanych robót budowlanych wraz z dokumentami potwierdzającymi ich wykonanie,

– kopię dokumentów potwierdzających uprawnienia i doświadczenie osób zaangażowanych
w realizację zadania.

c) decydujące znaczenie dla oceny zachowania terminu składania ofert ma data wpływu oferty do Zamawiającego, a nie data jej wysłania przesyłką pocztową czy kurierską,

d) oferta złożona po terminie zostanie odrzucona,

e) otwarcie złożonych w ramach postępowania ofert nastąpi niezwłocznie po upływie terminu składania ofert,

f) Oferent związany jest ofertą przez okres 30 dni licząc od dnia, w którym upływa termin składania ofert,

g) Zamawiający zastrzega sobie prawo do wezwania oferentów do wyjaśnień
i treści złożonych ofert.

9. Ocena ofert, informacja o wyborze oferty i unieważnienie postępowania

a) W szczególnie uzasadnionych przypadkach Zamawiający może w każdym czasie przed upływem terminu do składania ofert zmodyfikować treść zapytania ofertowego. Dokonaną w ten sposób modyfikację zamieści na stronie internetowej Zamawiającego.

b) Niezwłocznie po wyborze najkorzystniejszej oferty dla przedmiotowego zamówienia, Zamawiający zamieści stosowną informację na stronie internetowej na której opublikowane zostało ogłoszenie,

c) Z wybranym Oferentem zostanie zawarta umowa w formie pisemnej pod rygorem nieważności,

d) Zamawiający unieważni zapytanie, jeżeli nie wpłynie żadna ważna oferta,

e) Zamawiający zastrzega sobie prawo do unieważnienia zapytania bez podania przyczyn,

f) W przypadku unieważnienia zapytania, Zamawiający niezwłocznie zamieści informację na stronie internetowej, na której opublikowane zostało ogłoszenie,

g) W przypadku gdy wybrany Oferent odstąpi od podpisania umowy
z Zamawiającym, możliwe jest podpisanie umowy z kolejnym wykonawcą, który
w zapytaniu ofertowym uzyskał kolejną najwyższą liczbę punktów.

10. Umowa i warunki zmiany umowy

a) Projekt umowy stanowi załącznik nr 3 do Zapytania ofertowego,

b) Udzielenie zamówienia wymaga podpisania umowy pomiędzy Zamawiającym, a Oferentem,

c) Zamawiający przewiduje możliwość zmian postanowień zawartej umowy,
w przypadku, gdy nastąpi zmiana powszechnie obowiązujących przepisów prawa
w zakresie mającym wpływ na realizację przedmiotu umowy. W przypadku, gdy okoliczności „siły wyższej” uniemożliwią którejkolwiek ze stron chwilowe wykonanie zobowiązań umownych, ustalone terminy zobowiązań umownych będą przesunięte

d) czas trwania okoliczności „siły wyższej” oraz odpowiednio o czas trwania jej skutków. Jako „siłę wyższą” rozumie się wydarzenia i okoliczności nadzwyczajne, nieprzewidywalne, niezależne od woli i intencji którejkolwiek ze Stron umowy. Zmiana jest możliwa także w zakresie w jakim jest niezbędna do zrealizowania zamówień zgodnie z obowiązującym prawem,

e) Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmian postanowień zawartej umowy
w drodze aneksu, w stosunku do treści oferty.

11.Wizja lokalna

a) Z uwagi na specyficzny charakter zamówienia, jaki są roboty budowlane na zabytku Zamawiający zaleca odbycie wizji lokalnej na obiekcie w celu zapoznania się przez Oferenta z rzeczywistymi warunkami zamówienia (tj. poznać ewentualne problemy i utrudnienia związane z przyszłą realizacją robót). Chęć uczestnictwa Wykonawcy w wizji lokalnej należy zgłosić Zamawiającemu telefonicznie, tel. 694714392,

b) Wizja lokalna odbędzie się z udziałem przedstawiciela Zamawiającego.

c) Zamawiający informuje, że nie przewiduje zebrania Wykonawców w celu wyjaśniania wątpliwości dotyczących treści Zapytania ofertowego, a w trakcie wizji lokalnej nie będzie udzielał odpowiedzi na pytania dotyczące Zapytania ofertowego,

12. Dodatkowe informacje

Dodatkowych informacji udziela Proboszcz Parafii Rzymskokatolickiej pw. Św. Józefa Oblubieńca NMP w Krzyżanowicach, Krzyżanowice 182, 27-100 Iłża, ks. Paweł Bukała,  pod numerem telefonu: 694714392 oraz adresem email: swjozef-krzyzanowice@wp.pl.

13. Załączniki:

Załącznik 1. Formularz ofertowy

Załącznik 2. Wykaz usług wykonanych.

Załącznik 3. Projekt umowy.

Załącznik 4. Dokumentacja projektowa.

Załącznik 5. Program prac konserwatorskich.

Załącznik 6. Przedmiar robót.

Zawiadomienie o wyniku z przeprowadzonego zapytania ofertowego